Primăria

Date contact

Informatii de interes public - Legea 544 / 2001

Consiliul Local

Informaţii de interes public

Timp liber

Înscrieţi-vă la newsletterul primăriei şi veţi fi la curent cu ultimele informaţii publicate de primărie.

Inchide

Trimite unui prieten

Noutati

Exportă PDF - Noutati Tipăreşte pagina - Noutati Trimite unui prieten - Noutati

publicat de Administrator in Marti , 19 Mai 2015, 18:54

Termenul de eliberare a cărților de identitate/cărţilor de identitate provizorii de la Serviciul de Evidența Persoanelor Deva se amână până la 7 zile lucrătoare.

Serviciul de Evidenta Persoanelor Deva va produce cu întârziere cărțile de identitate pentru toate cererilor depuse de către cetățeni începând cu data de 11 august 2017.

Din motive efectiv tehnice Sistemul Național Informatizat de Evidența Persoanelor nu a funcționat în parametrii normali sau chiar deloc în timpul orelor de program 08.00 16.30 începând din data de 11 august astfel că nu s-au putut procesa cererile cetățenilor în termenele stabilite la nivelul serviciului.

Termenul legal de eliberare a unui act de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către Șeful S.P.C.L.E.P.

La această dată termenul efectiv de eliberare a cărţilor de identitate şi a cărţilor de identitate provizorii este de 7 zile lucrătoare, dacă nu sunt necesare verificări suplimentare.

Eliberarea vizelor de reşedinţă se face după 3 zile lucrătoare.

Reducerea termenului pentru obținerea actelor de identitate se poate face prin audienţă la conducerea instituţiei DOAR PENTRU MOTIVE TEMEINIC JUSTIFICATE.
NU EXISTĂ TAXĂ pentru eliberarea actului în regim de urgenţă.

Program special al Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva

Serviciul de Evidența Persoanelor Deva își suspendă activitatea în data de 14 şi 15 august 2017

Conform prevederilor legale în vigoare zilele de 14 şi 15 august 2017 sunt declarate zile libere.

Ziua de luni 14.08.2017 va fi recuperată în data de sâmbătă 19.08.2017 între orele 08.30-16.30( programul de relații cu publicul).

Compartimentul de Stare Civilă- program special în data de 12 august (sâmbătă) și 14 august (luni) 2017

În acest sens se vor desfășura următoarele activități:
1. Înregistrarea deceselor după programul:Sâmbătă, 12.08.2017 între orele 10.00-13.00
și oficierea căsătoriilor programate de la ora 13.00
2. Înregistrarea deceselor după programul: Luni, 14.08.2017 între orele 10.00-13.00

Ziua de luni 14.08.2017 va fi recuperată în data de sâmbătă 19.08.2017 între orele 08.30-13.00( programul de relații cu publicul), iar de la ora 13.00 oficierea căsătoriilor programate.

Programul normal de lucru va fi reluat miercuri pe 16.08.2017 de la ora 08.30.

Actul de identitate, dreptul si responsabilitatea fiecărui cetățean

CARTEA DE IDENTITATE
Din când în când ne schimbăm vârsta, numele, domiciliul sau pur şi simplu avem parte de momente neplăcute: fie ne pierdem portofelul plin cu acte, fie cineva ne-a prins pe picior greşit şi ne-a lăsat fără ele.

Consulta aici >>

Important pentru cetăţeni români aflaţi în străinătate care doresc obţinerea unui nou act de identitate

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot obţine un nou act de identitate, fără a mai veni în ţară, pe baza unei procuri. Solicitarea se poate face cu 6 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate a actului de identitate.

Consulta aici>>

Contravaloarea actelor de identitate

Actele de identitate care se elibereaza cetateanului român sunt cartea de identitate si cartea de identitate provizorie. Actul de identitate se elibereaza pentru prima data la implinirea varstei de 14 ani. Cu acesta se face dovada identitatii, a adresei de domiciliu si, dupa caz, a adresei de resedinta a titularului. Termenul de valabilitate al cartii de identitate este, dupa cum urmeaza:
- 4 ani pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14-18 ani;
- 7 ani pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 18-25 ani;
- 10 ani dupa implinirea varstei de 25 ani;
- permanent dupa implinirea varstei de 55 ani.

Contravaloarea cartii de identitate este de 7 lei, iar a cartii de identitate provizorii este de 1 leu.

Consulta aici >>

Eliberarea extraselor multilingve de pe actele de stare civilă privind nasterea, căsătoria si decesul.

Compartimentul de Stare Civilă din cadrul Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva eliberează la cerere extrase multilingve de pe actele de stare civilă privind naşterea, căsătoria sau decesul.

Consulta aici >>

Important pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate şi solicită transcrierea certificatelor

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot transcrie certificatele de stare civilă întocmite în străinătate, la misiunile diplomatice ale Românie din țara unde se află, fără a mai veni în ţară.
Transcrierea/Înscrierea la misiunile diplomatice ale României din străinătate este scutită de taxe.
Recomandăm cetățenilor români cu domiciliul în străinătate care au copii minori născuți în străinătate ale căror certificate trebuie transcrise, să vină cu copiii în țară numai după ce au solicitat transcrierea și au obținut certificatele românești. Minorii nu pot părăsi teritoriul României decât cu pașaport care se solicită numai după obţinerea certificatului de naștere românesc, procedura de transcriere având durata de soluţionare de 30 de zile.

În România, transcrierea se poate face personal la starea civilă a locului de domiciliu sau în cazul în care persoana îndreptăţită nu se poate prezenta prin procură specială.

Consulta aici>>

ACORDAREA DIPLOMEI DE FIDELITATE PENTRU 50 DE ANI DE CĂSĂTORIE

Preluarea cererilor de către Compartimentul de Stare Civilă

• cerere tip;
•xerocopii ale actelor de identitate ale sotilor (prezentate și în original );
• xerocopia certificatului de căsătorie (prezentate și în original );

Premierea familiilor care aniversează "50 de ani de căsătorie" va avea loc în fiecare an în data de 15 mai, de Ziua Internaţională a Familiei. Pentru a beneficia de acest premiu, familiile care au împlinit sau vor împlinii 50 de ani de căsătorie neîntreruptă şi au domiciliul în Municipiul Deva, în localitatea componentă Sântuhalm şi satele aparţinătoare Cristur, Bârcea Mică şi Archia trebuie să depună o cerere-tip la Compartimentul de Stare Civilă Deva (sediul -B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 12, etaj 1), împreună cu copii după actele de identitate şi certificatul de căsătorie, până la data de 11 mai în cursul fiecărui an.

Premiul oferit fiecărei familii care primește ,,Diploma de fidelitate pentru 50 de ani de căsătorie neîntreruptă", a fost majorat la 500 de lei, conform Hotărârii Consiliului Local Deva nr. 107/2017( consultă HCL ) şi va fi suportat de la bugetul local.

Diploma de fidelitate și premiul alocat de la bugetul local se acordă o singură dată familiilor.

Înmânarea ,,Diplomei de fidelitate" și suma alocată fiecărei familii se va face de către Primarul municipiului Deva, într-un cadru festiv cu ocazia Zilei Internaționale a Familie, 15 mai, în fiecare an, iar reprezentanții Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva se vor ocupa de organizarea acestui eveniment.

,,LA MULTI ANI, pentru 50 de ani împreună!

Vizualizează album poze ,, 50 de ani de căsătorie" în Parc ,,Cetate''de Ziua FAMILIEI 15 MAI 2017-
http://www.almideco.ro/50 (deschide aici)
Tabel cu persoanele care au ridicat diploma de fidelitate in anul 2015 (>>> consulta aici)

Tabel cu persoanele care au ridicat diploma de fidelitate in anul 2016 (>>> consulta aici)

Tabel cu persoanele care au ridicat diploma de fidelitate in anul 2017 (>>> consulta aici)

 

Plăteşte online pe Ghişeul.ro
Știm că timpul este prețios pentru dumneavoastră și din acest motiv vă punem la dispoziție posibilitatea de a achita taxele on-line.

Înainte de a efectua plata vă recomandăm să vă informați cu privire la actele necesare.

Plata taxelor de stare civilă și evidența persoanelor se face, fără comision, direct pe platforma Ghișeul.ro, click aici cu sau fără autentificare.

FOARTE IMPORTANT: la depunerea cererii la starea civilă/evidența persoanelor aveți obligația de a prezenta (tipărită) dovada plății electronice.

                        Ghid de identificare a taxelor de stare civilă/evidenţa persoanelor-clik aici

                        Ghid orientativ de plată online - click aici

Important! Nu se mai achită taxa extrajudiciara de timbru in valoare de 5 lei.
Tinând cont ca Legea 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, cu modificarile si completările ulterioare se abrogă, începând cu data de 01.02.2017 solicitantul (cetățeanul) va face doar dovada achitarii contravalorii cartii de identitate de 7 lei, contravalorii cartii de identitate provizorii de 1 leu, respectiv contravaloarea prestatiei de furnizare a datelor in cuantum de 1 leu/persoana.

Începând cu data de 01.02.2017 nu se mai achita taxa extrajudiciara de timbru in valoare de 5 lei.

Campanie de punere in legalitate a cetatenilor din municipiul Deva și a cetățenilor care au actele de identitate expirate din comunele arondate Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva

Astăzi, 13.07.2017, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, începe campania de punere în legalitate a cetățenilor ale căror acte au expirat în perioada 01.04-30.06.2017, respectiv a cetățenilor domiciliați în municipiului Deva, Cristur, Bîrcea Mică, Sântuhalm, Archia cât și a cetăţenilor din comunele arondate: Brănișca, Certeju de Sus, Cîrjiți, Hărău, Șoimuș, Vețel, la care nu s-au constituit încă servicii publice comunitare locale.

(consulta aici >>>)

Programari on-line căsătorii 2017

TIMPUL DUMNEAVOASTRĂ ESTE IMPORTANT PENTRU NOI! Câteva click-uri şi aveţi posibilitatea să programaţi, într-un mod elegant şi modern - direct de la dumneavoastră de acasă, căsătoria civilă - din punct de vedere al zilei şi al orei. (consulta aici >>>)

Informații utile pentru căsătoria civilă

Dragi miri, din dorinţa de a clarifica şi a vă îndruma eficient vă punem la dispoziţie Informații utile pentru căsătoria civilă în care am cuprins cele mai frecvente întrebări adresate ofiţerului de stare civilă. Vă dorim Casă de Piatră, sănătate şi petrecere frumoasă!

(consulta aici detalii)

(consulta  aici Dispoziția 1210/30.05.2017)

Program special - sambata - cu publicul pentru starea civila

PROGRAM SPECIAL (SÂMBĂTA) PENTRU ÎNREGISTAREA ACTELOR DE DECES ȘI A CĂSĂTORIILOR PROGRAMATE


Compartimentul Stare Civilă din cadrul Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor Deva informează cetățenii de programul special (sâmbăta) pentru înregistrarea actelor de deces între orele 10.00 - 13.00, iar de la ora 13.00 - Oficierea căsătoriilor programate
Sediul Direcţiei Publice Locale de Evidenţa Persoanelor şi Stare Civilă Deva- Compartimentul Stare Civilă este situat în municipiul Deva, B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 12, etaj 1( lângă Primăria municipiului Deva).

Înregistrare deces produs în municipiul Deva >>>

Informatii utile pentru casatorie  >>>

Termen de eliberare a actelor de identitate: 3 zile lucrătoare

Vă informăm că termenul de eliberare a actelor de identitate la Serviciul Evidența Persoanelor Deva este de 3 zile lucrătoare, cu excepția situațiilor în care sunt necesare verificări prevăzute de lege.
Menționăm că termenul legal de eliberarea actului de identitate prin norma instituită la art.14 alin.(8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, legiuitorul a stabilit că termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor. (consulta aici >>>)

Atenţie la valabilitatea actului de identitate !

În baza dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 cu modificările şi completările ulterioare, cetăţenii au obligaţia să se legitimize pe teritoriul României cu un act de identitate.Actul de identitate este documentul care se eliberează cetăţeanului român pentru a dovedi identitatea, cetăţenia şi domiciliul, necesar la valorificarea drepturilor şi obligaţiilor prevăzute de Constituţie, precum şi în celelalte legi şi acte normative.
În cazul expirării termenului de valabilitate a actului de identitate cetăţenii se pot prezenta la Serviciul Evidenţa Persoanelor Deva la care sunt arondaţi cu domiciliul sau reşedinţa cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate. Există posibilitatea păstrării de către titular a vechiului act de identitate aflat în termen de valabilitate, până la emiterea noii cărţi de identitate (consulta aici >>>)

Posibilitatea deplasării cu staţia mobilă la domiciliul persoanelor netransportabile

Direcţia Publică Locală de Evidenţa Persoanelor şi Stare Civilă Deva prin Serviciul de Evidenţa Persoanelor, cu sediul în B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 12, etaj 1, informează cetăţenii despre posibilitatea deplasării cu staţia mobilă la domiciliul persoanelor netransportabile, în vederea preluării imaginii, folosind echipamentele foto digitale din dotare şi de primire a documentelor necesare eliberării actelor de identitate. (consulta aici >>>)

Campania "PRIORITATE LA IDENTITATE" 2017

Instituţia noastră va demara în perioada aprilie-iunie 2017 ediţia a V-a a Campaniei ,,PRIORITATE LA IDENTITATE!,, ce are drept scop punerea în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor şi stare civilă a cetăţenilor din comunele arondate: Hărău, Vețel, Brănișca, Certeju de Sus. (consulta aici >>>)

Campania „AM 14 ANI!",inițiată de DIRECȚIA PUBLICĂ LOCALĂ DE EVIDENȚA PERSOANELOR ȘI STARE CIVILĂ DEVA în INSTITUȚIILE ȘCOLARE

Direcția Publică Locală de Evidență Persoanelor si Stare Civilă va desfășura prin programul Campaniei ,,Am 14 ani! !" campanii de informare cu privire la obţinerea primului act de identitate pentru elevii/tinerii care împlinesc 14 ani. Acțiunea are, de asemenea, şi rolul de a depista elevii care au împlinit vârsta de 14 ani și nu au solicitatat eliberarea primului act de identitate, dar și un rol de informare asupra acestui aspect, distribuindu-se totodată pliante, din dorința de a veni în întâmpinarea tinerilor/elevilor care împlinesc 14 ani. (consulta aici >>>)

Preluarea documentelor pentru înregistrarea nou - născuților în SECȚIA OBSTETRICĂ- GINECOLOGIE din cadrul SPITALULUI JUDEȚEAN DE URGENȚĂ DEVA

Motive de ordine publică impun ca apariţia unei noi persoane să fie adusă imediat la cunoştinţa statului şi a publicului. De aici derivă obligaţia de declarare a naşterii la primăria localităţii în raza căruia a avut loc evenimentul, pentru ca aceasta, prin structura sa de stare civilă, să întocmească actul de naştere, care va fi primul act de stare civilă al noului individ, sau cum s-ar spune este TITLUL dat persoanei la intrarea sa în viaţă. (consulta aici >>>)

 

Informare cu privire la prelucrările de date cu caracter personal

DIRECȚIA PUBLICĂ LOCALĂ DE EVIDENȚA PERSOANELOR ȘI STARE CIVILĂ DEVA este operator de date cu caracter personal notificat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal cu nr. 2121. (>>> consulta aici)

 

 

 

Înapoi la Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva

Servicii online

Consultă datorii online

Consulta online taxele și impozitele locale   (accesează cu Internet Explorer)   sau contactati-ne la adresa informatica@primariadeva.ro.       
 

Programare on-line casatorii

Petiţii

Depune și urmărește online o petiție

Cereri şi formulare tip

Aici găsești formularele de care ai nevoie

Rezultate sondaje de opinie

Rezultate sondaje de opinie efectuate de către Primăria Deva.

Centrul National de Informare si Promovare Turistica a Municipiului Deva

Transmitere LIVE sedinte de consiliu

Autorizaţii tonaj